Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΣΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗ ΕΛΛΑΣ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΑΘΑ

Σχόλιο Αιώνιας Ελληνικής Πίστης : Με αφορμή του ντοκυμαντέρ του ΣΚΑΙ με τον τίτλο <<1821 Η Γέννηση ενός Έθνους>> η αιώνια ελληνική πίστη απαντά με ενα βιβλίο κόλαφος για τους ανθέλληνες της Κάντζας.
Τίτλος του : <<ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗ ΕΛΛΑΣ>> του Κωνσταντίνου Σάθα
έτσι για να βάζουμε τα πράματα σε μία σειρά

Με τιμή 
Βασίλειος Στυλιανέσης
Αιώνια Ελληνική Πίστη

«Το έθνος αγωνίστηκε για την πίστη και την πατρίδα• με το σταυρό και το σπαθί απέκτησε την ελευθερία του. Οι μάρτυρες της ορθόδοξης πίστης και οι γενναίοι πρόμαχοι του εθνισμού είναι οι δίδυμοι αστέρες της ελληνικής ελευθερίας»

Εν Αθήναις, 1η Σεπτεμβρίου 1869 Κ. Ν. ΣΑΘΑΣ

Τα παραπάνω αποτελούν ένα απόσπασμα από την εισαγωγή του Κωνσταντίνου Σάθα στο έργο του «Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα» που γράφτηκε στα μέσα του 19ου αιώνα. Ο Σάθας είναι ένας από εκείνους τους πρωτοπόρους έλληνες που μερικές δεκαετίες μετά την ελληνική επανάσταση και ανεξαρτησία προσπάθησαν να ανασυνθέσουν το ιστορικό παρελθόν του ελληνισμού. Στηριγμένος και αυτός στο σχήμα του Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου για την ιστορική συνέχεια του ελληνικού έθνους με το τρίπτυχο Αρχαία Ελλάδα - Βυζάντιο - Σύγχρονη Ελλάδα, καταπιάνεται με την αποκατάσταση και τη μελέτη της μεσαιωνικής ιστορίας του ελληνικού έθνους όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Κωνσταντίνος Τσάτσος στον πρόλογο της έκδοσης στις 28 Μαϊου 1962.

Η προσφορά του Σάθα στην μελέτη της ελληνικής ιστορίας είναι αναμφισβήτητα μεγάλη αφού μελετά την πορεία του ελληνισμού αμέσως μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς. Ο συγγραφέας προχώρησε και λίγο παραπέρα αφού μίλησες συνολικά για τον μεταβυζαντινό ελληνισμό, την Κρήτη και την Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα. Καταδεικνύει επίσης εύγλωττα ότι αν ήθελε η Ευρώπη του τέλους του Μεσαίωνα η Άλωση της Πόλης θα είχε αποφευχθεί. Φυσικά με υποθέσεις δεν γράφεται η ιστορία αλλά η προσφορά σημαντικών παραμέτρων και πτυχών της ιστορίας του ελληνισμού από την Άλωση της πόλης μέχρι την Εθνεγερσία του 1821 μας εισάγουν σε μια περίοδο που χωρίς να το έχουμε διδαχθεί βρίθει ένδοξων, αν κα πολλές φορές αποτυχημένων, στιγμών. Αποτελεί στόχο του Σάθα να καταδείξει ότι οι Έλληνες ξεσηκώνονταν σε όλη τη διάρκεια της υποδούλωσης των ελλήνων από τους Τούρκους και ότι μεγάλη επανάσταση ήταν αποτέλεσμα ζυμώσεων που συντελέστηκαν όλη αυτή την περίοδο.

Ο Σάθας κάνει γνωστό στον απλό έλληνα τον Βησσαρίωνα, μια σημαντική μορφή του βυζαντινού ελληνισμού που μετά την Άλωση καταφεύγει στη Δύση και διεκδικεί ακόμη και τον τίτλο του Πάπα. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι μεταλαμπαδεύει μαζί με άλλους το κράμα του αρχαιοελληνικού και βυζαντινού πολιτισμού. Επίσης ο αναγνώστης μαθαίνει για τις αλλεπάλληλες εναλλαγές διοίκησης περιοχών που είναι κυρίαρχο το ελληνικό στοιχείο από τους Τούρκους και τους Ενετούς. Παρουσιάζει με έναν έξυπνο και εξισορροπητικό τρόπο την προσφορά της εκκλησίας και αυτών που ασπάστηκαν τις ιδέες της γαλλικής επανάστασης για το έθνος ή όπως τους αναφέρει στο απόσπασμα τους γενναίους πρόμαχους του εθνισμού.

Ο Σάθας πέθανε στο Παρίσι φτωχός και εγκατελελειμμένος από όλους με την πικρία ότι στο έργο του δεν δόθηκε η σημασία που άρμοζε.  Σας το συστήνουμε γιατί όπως έλεγε και ο Γκαίτε μπορεί να μην χρειάζεται πάντα να ξέρουμε προς τα πού πηγαίνουμε αλλά πρέπει να θυμόμαστε από πού ερχόμαστε… 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters