Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Οι κυβερνητικές πολιτικές έχουν πολύμορφο κοινωνικό κόστος στο μέλλον

Του Νίκου Κοτζιά

Η κυβέρνηση μαζί με το ΔΝΤ και την ΕΕ προωθούν σε όλα τα μέτωπα μέτρα σε βάρος των μεσαίων εισοδημάτων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Δείχνει να μην καταλαβαίνει ότι στη Δημοκρατία δεν υπάρχουν αιώνιες διακυβερνήσεις. Ότι αυτό που εν τέλει μετρά είναι το πραγματικό έργο μιας κυβέρνησης, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο θα αποχαιρετήσει την εξουσία. Αν δημιούργησε με τα μέτρα της μακρόχρονα προβλήματα για τη χώρα. Προβλήματα που η κυβέρνηση δείχνει να μην τα συνυπολογίζει. Πιο συγκεκριμένα:Πρώτον οδηγεί τη χώρα σε βαθιά ύφεση. Ύφεση που συνοδεύεται από την αίσθηση ότι η νεολαία δεν έχει προοπτικές σε αυτό τον τόπο. Με τα αντικοινωνικά της μέτρα η κυβέρνηση ξεφτίλισε την τιμή της εργασίας των νέων ανθρώπων, αλλά και εισάγει μεσαιωνικές συνθήκες στις εργασιακές σχέσεις. Για πρώτη φορά μεταχουντικά, χιλιάδες νέοι άνθρωποι αναζητούν τρόπους να πάνε να εργαστούν στο εξωτερικό. Το σίγουρο δε είναι, ότι σε μια εποχή όπως αυτή που ζούμε, οι πρώτοι που θα βρουν πρόσβαση εργασίας εκτός Ελλάδας, θα είναι οι νέοι με αναβαθμισμένες σπουδές, ειδίκευση και ξεχωριστές ικανότητες. Η χώρα, δηλαδή, κινδυνεύει να απολέσει μακρόχρονα πολλά από τα καλύτερα παιδιά της.Δεύτερο, με τα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση ως προς τις εργαζόμενες μητέρες (μισθολογικά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά), οδηγεί το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας σε έκρηξη. Στην πορεία προς την ύφεση, στις αρνητικές αναδράσεις που προκαλεί η κυβερνητική πολιτική, θα προστεθεί και το δημογραφικό πρόβλημα. Αυτό θα έχει ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στους τομείς που υποτίθεται ότι θέλει να «σώσει» η κυβέρνηση, όπως το ασφαλιστικό και το συνταξιοδοτικό. Η προβλεπόμενη μείωση γεννητικότητας στη χώρα, μαζί με την έξοδο μερικών εκ των ικανότερων νέων ανθρώπων του τόπου θα κάνει εκρηκτικές τις συνέπειες στο όλο σύστημα περίθαλψης και συντάξεων.Τρίτο, ο όλο και λιγότερο δημοκρατικός τρόπος απόφασης, προώθησης και επιβολής των αντικοινωνικών μέτρων της τρόικας και της κυβέρνησης δημιουργεί προβλήματα στην αποδοχή και ανάπτυξη της δημοκρατίας. Επί παραδείγματι, γίνεται όλο και πιο πιθανό, οι νέοι άνθρωποι που νιώθουν ότι είναι εγκλωβισμένοι από τα αδιέξοδα της κυβερνητικής πολιτικής να καταφύγουν μετά το φθινόπωρο σε μια κλιμακούμενη βία προκειμένου να αντισταθούν στις συνεχείς πολιτικές επιθέσεις που υφίσταται το μέλλον τους. Αυτό σημαίνει ότι θα διευρυνθούν οι υποστηρικτές της βίας, ενώ ορισμένοι, πιθανά, να δοκιμάσουν άλλες, πιο ακραίες μορφές δράσης. Τα αδιέξοδα αυξάνουν τις πιθανότητες τέτοιων επιλογών. Η κυβέρνηση το φθινόπωρο θα έχει να διαλέξει ανάμεσα στην δημιουργία ενός αστυνομικού κράτους και στην τροποποίηση της πολιτικής της.Τέλος, τέταρτο, το συνεχές κουτσούρεμα της δημοκρατίας, διευκολύνει όσους αρνούνται τους δημοκρατικούς θεσμούς και διαδικασίες. Κάποιοι σε λίγο θα αρχίσουν να προπαγανδίζουν λύσεις στρεφόμενες ενάντια στον κοινοβουλευτισμό και στις ίδιες τις διαδικασίες της δημοκρατίας. Ακόμα και να «υμνούν την επταετία».Συνολικά, η σημερινή συμπεριφορά της κυβέρνησης μπορεί να υποσκάψει τη δημοκρατία και τις ελευθερίες. Να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου για πολύπλευρα μακρόχρονα κοινωνικά προβλήματα. Δυστυχώς, δείχνει ακόμα, να μην έχει μέτρο και αίσθηση των συνεπειών των επιλογών της. Συνεπειών που υπερβαίνουν κατά πολύ την αριθμητική της λογιστικής.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters